This is some blog description about this site

نحوه ایجاد Extension در SMG-IPPBX-200

نحوه ایجاد Extension در SMG-IPPBX-200

در این مطلب شما را با نحوه ایجاد Extension در SMG-IPPBX-200 را آموزش خواهیم داد، سعی کنید تمامی مراحل نحوه ایجاد Extension در التکس SMG-IPPBX-200 را گام به گام پیش ببرید تا نحوه تنظیمات دستگاه التکس SMG-IPPBX-200 و ایجاد Extension را کامل آموزش ببینید.

امروزه شبکه های VoIP به دلیل انتقال Voice بر روی بستر IP مورد استقبال بسیاری قرار گرفته‌اند. جهت ارائه این قابلیت، مراکز تماس های مختلفی به صورت نرم افزاری و سخت افزاری تولید و عرضه شد‌ه‌اند. از جمله مشکلاتی که در مراکز تماس نرم افزاری وجود دارد عبارتند از: عدم ثبات شبکه VoIP، نگهداری و پشتیبانی دشوار و غیره. البته باید به این نکته اشاره نمود که این مراکز تماس امکان توسعه و شخصی سازی براساس نیاز سازمان را دارند که لازمه آن داشتن دانش کافی در این خصوص می باشد. برخلاف مراکز تماس نرم افزاری، مرکز تماس سخت افزاری امکان توسعه ندارد. اما در مقابل نگهداری و پشتیبانی آن به مراتب آسان تر می باشد و شبکه VoIP باثباتی را ارائه می دهد. مرکز تماس SMG-200 که مربوط به برند التکس می باشد در واقع یک مرکز تماس سخت افزاری است که برای سازمان های کوچک و متوسط می تواند مورد استفاده قرار گیرد. این دستگاه حداکثر 200 شماره داخلی را پشتیبانی می کند و در کنار پشتیبانی از پروتکل SIP از تکنولوژی آنالوگ (FXS/FXO) نیز پشتیبانی می نماید.

نحوه ایجاد Extension در التکس SMG-IPPBX-200

شکل 1: مرکز تماس SMG-200

نحوه تعریف Extension در SMG-IPPBX-200

همان طور که بیان کردیم، دستگاه SMG-200 به عنوان مرکز تماس در سازمان مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله سعی داریم به نحوه ایجاد یک داخلی در تکنولوژی های مختلف بر روی این دستگاه بپردازیم. نکته: ورژن فریمور دستگاه PBX برند ELTEX به نام SMG-200 در این سناریو، آخرین ورژن (3.17.4.3806) می باشد.

نحوه تنظیمات Extension در التکس SMG-IPPBX-200

شکل 2: شماتیک کاربردی SMG-200

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، SMG-200 می تواند به طور همزمان از دو تکنولوژی Voice مختلف (SIP-Analog) پشتیبانی کند. برای تعریف انواع شماره داخلی بایستی مراحل زیر را انجام دهید:

تعریف شماره داخلی SIP

برای تعریف شماره داخلی SIP یا SIP-Subscribers بایستی به مسیر زیر وارد شوید:

نحوه ایجاد Extension در دستگاه SMG-IPPBX-200

شکل 3: تعریف SIP-Subscribers در SMG-200

سپس بر روی گزینه  Extension SMG-IPPBX-200 کلیک کنید و یک Extension جدید تعریف نمایید:

نحوه ایجاد Extension در التکس SMG-IPPBX-200

نحوه ایجاد تنظیمات Extension در التکس SMG-IPPBX-200

شکل 4: تعریف یک داخلی یا Extension در SIP-Subscribers

در بخش monitoring و در قسمت SIP-Subscribers، می توانید وضعیت داخلی هایی که تعریف نمودید را مشاهده و بررسی نمایید.

طریقه ایجاد Extension در التکس SMG-IPPBX-200

شکل 5: بررسی وضعیت یک داخلی یا Extension در Monitoring در SIP-Subscribers

حتما توجه داشته باشید برای تعریف یک داخلی از نوع SIP بایستی SIP-Profile تعریف نمایید. این پروفایل در واقع شامل تمامی کدک ها و استانداردهای SIP می باشد که برای تعریف داخلی از نوع SIP لازم و ضروری می باشد. برای تعریف این پروفایل از طریق مسیر زیر یک پروفایل را تعریف نمایید:

ایجاد تنظیمات Extension در  SMG-IPPBX-200

شکل 6: تعریف یک SIP-Profile برای داخلی ها در SMG-200

شما می توانید برحسب سناریویی که برای هر داخلی یا مجموعه ای از داخلی ها در نظر دارید، SIP-Profile های مختلفی را تعریف کنید و برای آن داخلی یا مجموعه ای از داخلی ها را انتخاب نمایید.

تعریف شماره داخلی FXO/FXS

همانطور که در بخش های قبل نیز اشاره شد، مرکز تماس SMG-200 قابلیت ارائه سرویس به طور همزمان بر روی دو تکنولوژی مختلف Voice می باشد. برای تعریف یک داخلی از نوع آنالوگ یا FXS بایستی به مسیر زیر بروید:

چگونگی ایجاد Extension در التکس SMG-IPPBX-200

شکل 7: تعریف یک داخلی FXS/FXO در SMG-200

همانطور که مشاهده می کنید تعداد 16 پورت را این مرکز تماس می تواند در اختیار شما قرار دهد. البته لازم به ذکر است که به دلیل اینکه بخش آنالوگ این دستگاه ماژولار می باشد، می توانید 16 پورت را به صورت FXS یا FXO و یا ترکیبی از هر دو ماژول استفاده نمایید. نمونه ای از ماژول های FXS و FXO که در SMG-200 مورد استفاده قرار می گیرد در تصویر زیر قابل مشاهده است.

آموزش ایجاد Extension در التکس SMG-IPPBX-200

شکل 8: کارت ماژول FXS/FXO در SMG-200

برای تعریف داخلی از نوع FXS/FXO، بایستی در ابتدا یکی از Line ها را انتخاب نمایید و تنظیمات آن را مطابق با تصویر زیر انجام دهید:

نحوه تنظیمات و ایجاد Extension در التکس SMG-IPPBX-200

شکل 9: تعریف یک داخلی FXS/FXO در SMG-200

همچنین جهت مانیتورینگ وضعیت خطوط آنالوگ می توانید از بخش زیر نظارت و بررسی نمایید:

نحوه تنظیم و ایجاد Extension در التکس SMG-IPPBX-200

شکل 10: مانیتورینگ یک داخلی FXS در SMG-200

مجموع رتبه (0)

0 از 5 ستاره
  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید